22 Mayıs 2013 Çarşamba

TASARIM RAPORU


Tasarım Raporu
GRUP TEKNO
Üyeler :
Hatice AKBAŞ & as-hasretim06@hotmail.com
İlknur ŞAHİN & İlknur_sahin16@hotmail.com
Merve Çağla ÜÇOK & merve_ucok@hotmail.com
Başkan :
Murat GÜVELİ &  muratguv_2410@hotmail.com

                   Genel özet
         Projemiz maddenin halleri ve ısı konusundan meydana gelmektedir. Konumuz 8.sınıf fen konusudur. Projemizde öğrenenler daha kolay öğrensinler diye elimizden geleni yapmaya çalıştık. Öğrencilerin daha kolay anlayabilmesi için görsel içerik ekledik. Öğrencilerin daha iyi anlayabilmesi için butonları konulara bölerek öğrencilerin daha kolay ulaşmasını amaçladık.projemizi değerlendirdiğimizde öğrencilere uygun olduğunu gördük ve üstünde çalışmalarımıza devam edilecektir.


Öğretimin Detayları
Tanımlama
Projemiz maddenin halleri ve ısı konusundan meydana gelmektedir.Konumuz 8.sınıf fen konusu olup önemli derece de kullanılmaktadır. Öğretimimizde katı,sıvı,gaz  yani maddenin 3 halini anlatmaktayız. Buradan da maddenin erimesini, donmasını , kaynamasını , buharlaşmasını  ve süblimleşme gibi hallerini de açıklamış olacağız.Maddeler arası çekim kuvvetine bağlı olarak örneğin katı maddeler için Moleküler arası çekim kuvveti(kuvvetli çekim kuvveti) gibi özellikleri de projemizde sunmuş olacağız.




Ortam
Tasarladığımız proje okulda , evde , yada e-öğrenmenin olduğu her ortam da gerçekleşmesi mümkün şekilde tasarladık. Öğrenci maddenin halleri ve ısı konusunda herhangi bir sorunla karşılaştığında o an bilgisayar ortamında projemize bakacak ve karşılaştığı sorunu çözecektir.Ayrıca evde ders çalışırken test çözerken projemize koyduğumuz notlar sayesinde öğrencilerimiz karşılaştığı sorunlara anında çözüm bulabilecekler.


Temel Öğeler
Projemizde tasarıma özen gösterdik. Bu da öğrencinin ilgisini çekecek bir şey olsun istedik. Projemiz de giriş kısmında çocuklarında ilgisini çeken bir çizgi film kahramanı bizi karşılıyor. Öğrencilerin dikkatlerini çektikten sonra projeye giriş için renkli öğrencilerinin ilgisi daha da çok çekecek renkli bir buton ekledik.Projemizin içeriğinde maddenin halleri ve ısı konumuz ile ilgili ipucu bilgiler olarak buton ekledik. Bunlar öğreğin konumuzun içeriğinden olan tanecikli yapılar , maddenin halleri, kaynama noktaları vb. butonları ayrı ayrı yerleştirdiğimiz için öğrencilerin aradıklarını daha çabuk bulabilecek. Ayrıca bu konularla ilgili öğrencilerin daha ayrıntılı yani akılda kalıcı öğrenebilmesini için deney butonu yerleştirdik. Öğrencilerin görerek öğrenmesi için video içeriği de yerleştirdik.
1.Motivasyon
Projemizde öğrencilerinin motivasyonunu çekmek için giriş bölümüne dikkat ettik. Movie klip şeklinde bir çizgi film kahramanını hareketli bir şekilde oynattık. Ayrıca giriş bölümünde eklediğimiz butona ses efektleri ve renkli bir görünüm ekledik bununla amacımız öğrenciyi zevkli eğlenceli ilgi çekici hale getirmek. İçeriğimiz de ise eklediğimiz butonlar ve videolar testler de öğrenci motivasyonunu çekmektedir.




2. Öğretimin Değerlendirmesi ve Geri Dönüt
Yapmış olduğumuz projeyi bir sınıf ortamında belirli sayıda öğrenciye uygulayarak yapmış olduğumuz etkinlikler üzerinde nasıl bir etki yaptığını görebiliriz.  Öğrencileri projede uygulama yaptırarak oyun yada testleri çözdürerek öğrencinin ilgisini çekiyor mu diye değerlendirmesini yapacağız.
3.Öğretimin Sırası
Öğretimimiz öncelikle bir giriş aşamasından oluşuyor. Projenin ana kısmında sağ taraf da öğrencin daha kolay erişebilmesi için konu başlıkları halinde buton koyduk. Konu anlatım kısmı bunların içerisinde. Bu kısmı tamamladık tan sonra test bölümüne geçiyoruz. Proje içerisinde tasarladığımız için hem öğrencinin motivasyonunu toplaması için hem de konu içeriğinde öğrendiği olayları pekiştirsin diye istediği zaman oynamasına fırsat sunmaktadır.



Storyboard(senaryo) sahneleri
Projemizde öğrenenlerin daha akılda kalıcılığını arttırmak için görsel senaryolar ekledik. Bunlar nedir açıklamak gerekirse örneğin maddenin tanecikli yapısına baktığımızda hal değişi mi sırasında tanecikler arası yapı değişiyor.  Tasarımımız da öğrenen sıcaklığı arttırdığında tanecikli yapıların birbirinden uzaklaştığını soğudukça taneciklerin birbirine yaklaştığını fark edecektir.İkinci olarak bir termometre yerleştiriyoruz. Bu termometrenin sıcaklığı düştüğünde öğrenenler donma olayının gerçekleştiğini fark edecek .  tepkimede ısı alışverişi anlatmak için ise bir fırın ve üstünde kaynamakta olan bir demlik. Bunun sayesinde ısınan su kaynayacak ve buharlaşma meydana gelecek. Öğrenenler buradan da sıcaklık arttıkça buharlaşma meydana geldiğini öğrenecektir.


Öğretim Yaklaşımı
Öğretimde kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı yaklaşım olacaktır.Yapılandırmacı yaklaşım:İnsanların kendi deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir. Bunun anlamı şudur; İki kişiden birisi için belli bir anlamı olan bir şey, diğeri için aynı anlamı taşımayabilir.Bu yaklaşımı seçme nedenimiz Her çocuk önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder.Öğrencinin yeni bir bilgiyi öğrenirken önceden var olan bilgileriyle karşılaştırdıktan sonra yeni bilgiyi özümsediği, kendine özgü olarak bilgiyi oluşturduğu,bilgi edinme sürecinin öğrenciyi aktif kılan bir süreç olduğu ve öğrencinin sahip olduğu bilgi birikiminin yeni bir bilgiye veya uyarımlara cevap vermede çok önemli olmasıdır.Diğer bir neden ise;

"öğrencilerin birbiriyle yardımlaşması, tartışması, ve ortak çalışması ile onların verilen ödevi daha iyi anlamaları/yapmaları arasında pozitif bir ilişki olduğu" düşüncesidir.Yapılandırmacı yaklaşımın bizim projemiz açısından en önemli özelliği “Öğrencilerin seviyelerini dikkate alarak bir yapı kurmalarına yardımcı olma”sıdır.
Yaplandırmacı yaklaşımın işlem basamakları;
I. Aşama: Önceki bilgiler harekete geçirilir.
Öğrencilerin yeni yapılandıracakları bilgiler ile ilgili hazırbulunuşluk düzeyi sağlanır. Bu amaçla ön koşul bilgiler tamamlanır ve güdülenme sağlanır. Bunun için konu ile ilgili ön bilgiler soru-cevap tekniği ile yönlendirilir.
II. Aşama: Yeni bilgininin kazanılması
Öğrenme konularının (bilgi) ezberlenmesi yerine anlama ve oluşturma hedeflenmelidir. Bu düşünceden hareket ile öğrencilerin "bütünü", onun "ilgili parçalarını" ve parçalardan "tekrar bütünü görmesi" gerekir. Konular (bilgi) birbirinden soyutlanmış, ayrı ayrı, yüzeysel ve genişliğine değil, "derinliğine" öğrenilmelidir.
III. Aşama: Bilginin anlaşılması
Piaget'e göre, öğrenci bilgi ile karşı karşıya kaldığında, onun için anlama ve kavrama süreci başlamış olur. Bu süreçte iki yol kullanılır.
• özümleme: Eğer yeni bilgi, daha önce edinilen bilgilerle çelişmiyorsa ve var olan zihinsel yapıya (şemaya) uyuyor ise olduğu gibi öğrenilir.
• Uyma (Uyum kurma - düzenleme): Eğer yeni bilgi daha önceki bilişsel yapıya (şemaya) yerleşmiyor ise ve uymuyor ise, bu defa zihninde yeni düzenlemeler yapılır, (şemanın niteliği değiştirilir ya da yeni bir şema oluşturulur.) Böylece denge (öğrenme) oluşur.
IV. Aşama: Bilgiyi uygulama
Öğrenilen bilgi işlevsel hale getirilmelidir. Bilgi yalnızca öğrenildiği sınıf ve ortamda kalmamalı (yani durağan bilgi olmamalı) bilgi benzer ya da problem durumlarında uygulanabilir, aktarılabilir (yani transfer bilgi) olmalıdır. Bilgi günlük yaşamda karşılaşılabilecek
her durumda aktarılabilir olmalıdır.
V. Aşama: Bilginin farkında olma
Öğrencilere sahip oldukları bilginin farkında olmalarını sağlayacak etkinlikler düzenlenmelidir. Öğrenci bilgisini hangi durumda kullanabileceğini anlamalıdır. Bu nedenle bilginin farklı durumlarda kullanılarak farkında olmayı sağlayan drama, proje çalışması, örnek olay incelemesi gibi zenginleştirilmiş öğretme-öğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmelidir.
Beklentiler ve Yayılma Gereksinimleri
Projemizde bir ders saati için geliştirdiğimiz öğretim yönteminin öğrenciler ve öğretmenler için faydalı olacağını düşünüyoruz.Ama gözden kaçan veya uygulamadan bilemeyeceğimiz hatalarında olması mümkün tabii. Olası problem olarak da ortam uyumlu olmayabilir,öğrencinin dikkati başka şeylere kayabilir,öğrencilere dersi zevkli hale getirmek için uyguladığımız etkinlikler gürültüye sebep olabilir.Bu olası problemlere karşı geliştirdiğimiz çözüm önerileri de ortamın ve materyallerin derse başlanmadan önce kontrol edilip  uygun hale getirilmesi, öğrencinin dikkatinin başka şeylere kaymaması için ve gürültüye sebebiyet vermemek içinde öğretmenin disiplini sağlaması gerekmektedir.
Zaman Çizelgesi

Tarih
Grup Üyesi
Görev

Murat GÜVELİ
Flash Tasarım .blog sayfası

Hatice AKBAŞ
 Flash Tasarım

Ilknur ŞAHİN
Flash Tasarım,içerik

Merve Çağla ÜÇOK
Içerik bulunması, içerik düzenleme

Kaynakça

EAK-A

SENARYO METNİ
EK-B
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı:SENARYO
Tarih:    13  /   05    /2013      
#
Senaryo
Açıklama
SES



1

Taneciklerin sıcaklık arttıkça uzaklaşması sıcaklık azaldıkça yakınlaşması














2
 

 

Suyun donması fiziksel olaylar








Tepkimelerde ısı alışverişi günlük hayatlar örnek









3









Projemizin giriş bölümü
































0 yorum:

Yorum Gönder