Tasarım
Raporu
GRUP TEKNO
Üyeler :
Hatice AKBAŞ & as-hasretim06@hotmail.com
İlknur ŞAHİN & İlknur_sahin16@hotmail.com
Merve Çağla ÜÇOK & merve_ucok@hotmail.com
Başkan :
Murat GÜVELİ &
muratguv_2410@hotmail.com
Genel özet
Projemiz
maddenin halleri ve ısı konusundan meydana gelmektedir. Konumuz 8.sınıf fen
konusudur. Projemizde öğrenenler daha kolay öğrensinler diye elimizden geleni
yapmaya çalıştık. Öğrencilerin daha kolay anlayabilmesi için görsel içerik
ekledik. Öğrencilerin daha iyi anlayabilmesi için butonları konulara bölerek
öğrencilerin daha kolay ulaşmasını amaçladık.projemizi değerlendirdiğimizde
öğrencilere uygun olduğunu gördük ve üstünde çalışmalarımıza devam edilecektir.
Öğretimin Detayları
Tanımlama
Projemiz maddenin halleri ve ısı konusundan meydana
gelmektedir.Konumuz 8.sınıf fen konusu olup önemli derece de kullanılmaktadır.
Öğretimimizde katı,sıvı,gaz yani
maddenin 3 halini anlatmaktayız. Buradan da maddenin erimesini, donmasını ,
kaynamasını , buharlaşmasını ve
süblimleşme gibi hallerini de açıklamış olacağız.Maddeler arası çekim kuvvetine
bağlı olarak örneğin katı maddeler için Moleküler arası çekim kuvveti(kuvvetli
çekim kuvveti) gibi özellikleri de projemizde sunmuş olacağız.
Ortam
Tasarladığımız proje okulda , evde , yada
e-öğrenmenin olduğu her ortam da gerçekleşmesi mümkün şekilde tasarladık.
Öğrenci maddenin halleri ve ısı konusunda herhangi bir sorunla karşılaştığında
o an bilgisayar ortamında projemize bakacak ve karşılaştığı sorunu
çözecektir.Ayrıca evde ders çalışırken test çözerken projemize koyduğumuz
notlar sayesinde öğrencilerimiz karşılaştığı sorunlara anında çözüm
bulabilecekler.
Temel
Öğeler
Projemizde tasarıma özen gösterdik. Bu da öğrencinin
ilgisini çekecek bir şey olsun istedik. Projemiz de giriş kısmında çocuklarında
ilgisini çeken bir çizgi film kahramanı bizi karşılıyor. Öğrencilerin
dikkatlerini çektikten sonra projeye giriş için renkli öğrencilerinin ilgisi
daha da çok çekecek renkli bir buton ekledik.Projemizin içeriğinde maddenin
halleri ve ısı konumuz ile ilgili ipucu bilgiler olarak buton ekledik. Bunlar
öğreğin konumuzun içeriğinden olan tanecikli yapılar , maddenin halleri,
kaynama noktaları vb. butonları ayrı ayrı yerleştirdiğimiz için öğrencilerin
aradıklarını daha çabuk bulabilecek. Ayrıca bu konularla ilgili öğrencilerin
daha ayrıntılı yani akılda kalıcı öğrenebilmesini için deney butonu
yerleştirdik. Öğrencilerin görerek öğrenmesi için video içeriği de
yerleştirdik.
1.Motivasyon
Projemizde öğrencilerinin motivasyonunu çekmek için
giriş bölümüne dikkat ettik. Movie klip şeklinde bir çizgi film kahramanını
hareketli bir şekilde oynattık. Ayrıca giriş bölümünde eklediğimiz butona ses
efektleri ve renkli bir görünüm ekledik bununla amacımız öğrenciyi zevkli
eğlenceli ilgi çekici hale getirmek. İçeriğimiz de ise eklediğimiz butonlar ve
videolar testler de öğrenci motivasyonunu çekmektedir.
2.
Öğretimin Değerlendirmesi ve Geri Dönüt
Yapmış olduğumuz projeyi bir sınıf ortamında belirli
sayıda öğrenciye uygulayarak yapmış olduğumuz etkinlikler üzerinde nasıl bir
etki yaptığını görebiliriz. Öğrencileri
projede uygulama yaptırarak oyun yada testleri çözdürerek öğrencinin ilgisini
çekiyor mu diye değerlendirmesini yapacağız.
3.Öğretimin
Sırası
Öğretimimiz öncelikle bir giriş aşamasından
oluşuyor. Projenin ana kısmında sağ taraf da öğrencin daha kolay erişebilmesi
için konu başlıkları halinde buton koyduk. Konu anlatım kısmı bunların
içerisinde. Bu kısmı tamamladık tan sonra test bölümüne geçiyoruz. Proje
içerisinde tasarladığımız için hem öğrencinin motivasyonunu toplaması için hem
de konu içeriğinde öğrendiği olayları pekiştirsin diye istediği zaman
oynamasına fırsat sunmaktadır.
Storyboard(senaryo)
sahneleri
Projemizde öğrenenlerin daha akılda kalıcılığını
arttırmak için görsel senaryolar ekledik. Bunlar nedir açıklamak gerekirse
örneğin maddenin tanecikli yapısına baktığımızda hal değişi mi sırasında
tanecikler arası yapı değişiyor.
Tasarımımız da öğrenen sıcaklığı arttırdığında tanecikli yapıların
birbirinden uzaklaştığını soğudukça taneciklerin birbirine yaklaştığını fark
edecektir.İkinci olarak bir termometre yerleştiriyoruz. Bu termometrenin
sıcaklığı düştüğünde öğrenenler donma olayının gerçekleştiğini fark edecek . tepkimede ısı alışverişi anlatmak için ise
bir fırın ve üstünde kaynamakta olan bir demlik. Bunun sayesinde ısınan su
kaynayacak ve buharlaşma meydana gelecek. Öğrenenler buradan da sıcaklık
arttıkça buharlaşma meydana geldiğini öğrenecektir.
Öğretim
Yaklaşımı
Öğretimde kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı yaklaşım
olacaktır.Yapılandırmacı yaklaşım:İnsanların kendi
deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini
oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir. Bunun anlamı şudur; İki kişiden
birisi için belli bir anlamı olan bir şey, diğeri için aynı anlamı
taşımayabilir.Bu yaklaşımı seçme nedenimiz Her çocuk önceki bildiklerini yeni
bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder.Öğrencinin yeni
bir bilgiyi öğrenirken önceden var olan bilgileriyle karşılaştırdıktan sonra
yeni bilgiyi özümsediği, kendine özgü olarak bilgiyi oluşturduğu,bilgi edinme
sürecinin öğrenciyi aktif kılan bir süreç olduğu ve öğrencinin sahip olduğu
bilgi birikiminin yeni bir bilgiye veya uyarımlara cevap vermede çok önemli
olmasıdır.Diğer bir neden ise;
"öğrencilerin birbiriyle yardımlaşması, tartışması, ve ortak çalışması ile onların verilen ödevi daha iyi anlamaları/yapmaları arasında pozitif bir ilişki olduğu" düşüncesidir.Yapılandırmacı yaklaşımın bizim projemiz açısından en önemli özelliği “Öğrencilerin seviyelerini dikkate alarak bir yapı kurmalarına yardımcı olma”sıdır.
Yaplandırmacı
yaklaşımın işlem basamakları;
I. Aşama: Önceki bilgiler harekete geçirilir.
Öğrencilerin yeni yapılandıracakları bilgiler ile ilgili hazırbulunuşluk düzeyi sağlanır. Bu amaçla ön koşul bilgiler tamamlanır ve güdülenme sağlanır. Bunun için konu ile ilgili ön bilgiler soru-cevap tekniği ile yönlendirilir.
II. Aşama: Yeni bilgininin kazanılması
Öğrenme konularının (bilgi) ezberlenmesi yerine anlama ve oluşturma hedeflenmelidir. Bu düşünceden hareket ile öğrencilerin "bütünü", onun "ilgili parçalarını" ve parçalardan "tekrar bütünü görmesi" gerekir. Konular (bilgi) birbirinden soyutlanmış, ayrı ayrı, yüzeysel ve genişliğine değil, "derinliğine" öğrenilmelidir.
III. Aşama: Bilginin anlaşılması
Piaget'e göre, öğrenci bilgi ile karşı karşıya kaldığında, onun için anlama ve kavrama süreci başlamış olur. Bu süreçte iki yol kullanılır.
• özümleme: Eğer yeni bilgi, daha önce edinilen bilgilerle çelişmiyorsa ve var olan zihinsel yapıya (şemaya) uyuyor ise olduğu gibi öğrenilir.
• Uyma (Uyum kurma - düzenleme): Eğer yeni bilgi daha önceki bilişsel yapıya (şemaya) yerleşmiyor ise ve uymuyor ise, bu defa zihninde yeni düzenlemeler yapılır, (şemanın niteliği değiştirilir ya da yeni bir şema oluşturulur.) Böylece denge (öğrenme) oluşur.
IV. Aşama: Bilgiyi uygulama
Öğrenilen bilgi işlevsel hale getirilmelidir. Bilgi yalnızca öğrenildiği sınıf ve ortamda kalmamalı (yani durağan bilgi olmamalı) bilgi benzer ya da problem durumlarında uygulanabilir, aktarılabilir (yani transfer bilgi) olmalıdır. Bilgi günlük yaşamda karşılaşılabilecek
her durumda aktarılabilir olmalıdır.
V. Aşama: Bilginin farkında olma
Öğrencilere sahip oldukları bilginin farkında olmalarını sağlayacak etkinlikler düzenlenmelidir. Öğrenci bilgisini hangi durumda kullanabileceğini anlamalıdır. Bu nedenle bilginin farklı durumlarda kullanılarak farkında olmayı sağlayan drama, proje çalışması, örnek olay incelemesi gibi zenginleştirilmiş öğretme-öğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmelidir.
Öğrencilerin yeni yapılandıracakları bilgiler ile ilgili hazırbulunuşluk düzeyi sağlanır. Bu amaçla ön koşul bilgiler tamamlanır ve güdülenme sağlanır. Bunun için konu ile ilgili ön bilgiler soru-cevap tekniği ile yönlendirilir.
II. Aşama: Yeni bilgininin kazanılması
Öğrenme konularının (bilgi) ezberlenmesi yerine anlama ve oluşturma hedeflenmelidir. Bu düşünceden hareket ile öğrencilerin "bütünü", onun "ilgili parçalarını" ve parçalardan "tekrar bütünü görmesi" gerekir. Konular (bilgi) birbirinden soyutlanmış, ayrı ayrı, yüzeysel ve genişliğine değil, "derinliğine" öğrenilmelidir.
III. Aşama: Bilginin anlaşılması
Piaget'e göre, öğrenci bilgi ile karşı karşıya kaldığında, onun için anlama ve kavrama süreci başlamış olur. Bu süreçte iki yol kullanılır.
• özümleme: Eğer yeni bilgi, daha önce edinilen bilgilerle çelişmiyorsa ve var olan zihinsel yapıya (şemaya) uyuyor ise olduğu gibi öğrenilir.
• Uyma (Uyum kurma - düzenleme): Eğer yeni bilgi daha önceki bilişsel yapıya (şemaya) yerleşmiyor ise ve uymuyor ise, bu defa zihninde yeni düzenlemeler yapılır, (şemanın niteliği değiştirilir ya da yeni bir şema oluşturulur.) Böylece denge (öğrenme) oluşur.
IV. Aşama: Bilgiyi uygulama
Öğrenilen bilgi işlevsel hale getirilmelidir. Bilgi yalnızca öğrenildiği sınıf ve ortamda kalmamalı (yani durağan bilgi olmamalı) bilgi benzer ya da problem durumlarında uygulanabilir, aktarılabilir (yani transfer bilgi) olmalıdır. Bilgi günlük yaşamda karşılaşılabilecek
her durumda aktarılabilir olmalıdır.
V. Aşama: Bilginin farkında olma
Öğrencilere sahip oldukları bilginin farkında olmalarını sağlayacak etkinlikler düzenlenmelidir. Öğrenci bilgisini hangi durumda kullanabileceğini anlamalıdır. Bu nedenle bilginin farklı durumlarda kullanılarak farkında olmayı sağlayan drama, proje çalışması, örnek olay incelemesi gibi zenginleştirilmiş öğretme-öğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmelidir.
Beklentiler
ve Yayılma Gereksinimleri
Projemizde bir ders saati için
geliştirdiğimiz öğretim yönteminin öğrenciler ve öğretmenler için faydalı
olacağını düşünüyoruz.Ama gözden kaçan veya uygulamadan bilemeyeceğimiz
hatalarında olması mümkün tabii. Olası problem olarak da ortam uyumlu
olmayabilir,öğrencinin dikkati başka şeylere kayabilir,öğrencilere dersi zevkli
hale getirmek için uyguladığımız etkinlikler gürültüye sebep olabilir.Bu olası
problemlere karşı geliştirdiğimiz çözüm önerileri de ortamın ve materyallerin
derse başlanmadan önce kontrol edilip
uygun hale getirilmesi, öğrencinin dikkatinin başka şeylere kaymaması
için ve gürültüye sebebiyet vermemek içinde öğretmenin disiplini sağlaması
gerekmektedir.
Zaman
Çizelgesi
Tarih
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
|
Murat GÜVELİ
|
Flash Tasarım .blog sayfası
|
|
Hatice AKBAŞ
|
Flash
Tasarım
|
|
Ilknur ŞAHİN
|
Flash Tasarım,içerik
|
|
Merve Çağla ÜÇOK
|
Içerik bulunması, içerik düzenleme
|
Kaynakça
EAK-A
SENARYO METNİ
EK-B
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı:SENARYO
Tarih: 13 / 05 /2013
#
|
Senaryo
|
Açıklama
|
SES
|
1
|
|
Taneciklerin sıcaklık arttıkça
uzaklaşması sıcaklık azaldıkça yakınlaşması
|
|
2
|
|
Suyun donması fiziksel olaylar
Tepkimelerde ısı alışverişi günlük
hayatlar örnek
|
|
3
|
|
Projemizin
giriş bölümü
|
|
|
|
|
|
|
0 yorum:
Yorum Gönder