PROJE
FINAL RAPORU
GRUP TEKNO
Üyeler :
Hatice AKBAŞ & as-hasretim06@hotmail.com
İlknur ŞAHİN & İlknur_sahin16@hotmail.com
Merve Çağla ÜÇOK & merve_ucok@hotmail.com
Başkan :
Genel Özet
Biz grup TEKNO olarak 8.sınıf fen ve teknoloji
ünitesi olan maddenin halleri ve ısı konusunu seçtik. Bu sayfada görsel olarak konu anlatımı, konu
anlatım videoları, değerlendirme testi, eğlenirken öğrenmeye devam edilebilecek
oyun ve animasyonlarımız bulunmaktadır.
Bu materyaller hem görsel hem işitsel özellikleri içinde
barındırmaktadır. Yani konuyu öğrenecek olan öğrenenler hem görsel hem de
zihinsel olarak öğreneceklerinden daha kalıcı olacaktır.
Öğrenme
nesnesinde konular basitten karmaşığa kolaydan zora şeklinde sıralanmıştır.
Daha doğrusu öğrenenin bilgiyi daha hızlı bulabilmesi ve bulduğu bilginin işine
yarayacak türden olmasına özen gösterdik. Projemiz de kullandığımız materyaller
öğrenenin ilgisini çekecek türden materyallerdir. Sayfamızda davranışçı kurama
göre yazılı materyaller (konu anlatımı) bilişsel kurama göre resimler ve
animasyonlar, yapılandırmacı kurama göre de uygulama yapabilecek videolar ve
oyun bulunmaktadır. İçerik çoklu zeka kuramı göz önünde bulundurularak
hazırlanmıştır.
Analiz
Öğretimin Amacı
Bu
konuyu seçmemizde ki amaç öğrencilerin daha iyi öğrenmelerin sağlamaktır. Projemizin
başında öğrenenler üzerinde işe yarayacak, öğrenenin bilgiyi gördüğünde bilgiyi
hemen işleyebilecek bir görsellik ortaya koymaktı. Seçtiğimiz konu fen ve
teknoloji konusudur. Öğrencilerin zorlandığı bir alan olduğu için bu konuyu
seçtik. Projemiz 8.sınıf fen ve teknoloji dersi maddenin halleri ve ısı konusu
içermektedir. 8. Sınıf öğrencilerinin sınav hazırlık düzeyde olduklarından
dolayı projemize başlamadan öncede aklımızda sınava yönelik bilgilerde olmasını
istedik. Yaptığımız projede de bunu gerçekleştirdik. Yani sınava hazırlanan
öğrenciler için testler, animasyonlar , deneyler , videolar yerleştirerek
öğrencide bilginin akılda daha kalıcı olmasını sağlamış olmaktayız. Projemiz de
bunları gerçekleştirebilmek için görselliğe özen göstermeyi amaçlamıştık. Bunun
için de tasarımımıza koyduğumuz öğrencinin dikkatini çekecek materyaller , oyun
karakterleriyle bunu başarmış bulunmaktayız. Projemiz boyunca kendimiz inde bir
şeyler kazandığının farkındayız. Bunları söylemek gerekirse öğrenenlerin yada
herhangi birinin öğrenme düzeyleri farklılık gösterebilir. Bunun içinde
önümüzde ki proje çalışmalarında hazırlayacağımız yada üstünde çalışacağımız
grubun hakkında hangi yaklaşımı kullanacağımıza kesin ve net bir şekilde karar
vermeliyiz. Ayrıca izleyeceğimiz yollarında önemli olduğunun farkında vardık.
Yaptığımız projede analizimizi iyi yapmayı , analiz basamağını tamamladıktan
sonra strateji yani geliştirme basamağını üzerinde de net bir şekilde
kararlaştırmalıyız. En son olarak da değerlendirme basamağında hangi
değerlendireme kullanacağız yada nasıl bir değerlendirme şekli izleyeceğimizi
öğrenmiş olduk.
Analiz
Süreçleri
Bu konuyu seçtik
çünkü Fen ve Teknoloji dersi alan öğrenciler bu konularda zorlandıklarını bize
sürekli gerek sohbet ortamında gerekse yaptığımız görüşmelerde sürekli dile
getiriyorlardı. Buna bağlı olarak bizde grupça ilköğretim okuluna giderek ortak
bir kanıya vardık. İşlerine yarayacak bir konu olarak projemizi seçtik.
Öğrencilerimizi seçerken hangi sınıf olduklarına dikkat ettik. 8 inci sınıf öğrencilerini seçmemizdeki amaç
sınav çalışmalarında düzgün kaynak bulamamalarından dolayıdır.
Öğrencilerle
görüştük. Aldığımız cevaplara göre projemizi tasarladık. Öğrencilerin
zorlandığı alanlarla ilgili bir analiz yaptık. Seçtiğimiz proje konusuna
öğrencilerin hangi yaklaşıma daha çok yatkın olduğunu belirledik. . Analiz boyunca öğrencilerle görüşme
yapmayı tercih ettik. Öğrencilerin bu konudaki fikirlerini almaya çalışarak
değişik fikirleri not aldık. Böylelikle daha çok kişiye ulaşıp daha çok
fikirler aldık.
İhtiyaç
Analizi
Projemiz konu olarak fen ve teknoloji
dersinde bilgisayar ortamı ile tanıştırma ve daha sağlıklı kullanmasını
sağlamaktır. Flash animasyonları, ders videoları , oyunlarla dersi daha işler
daha akılda kalıcı hale getirmek. Çoklu zekayı kullanarak herkes üzerinde
öğrenmeyi gerçekleştirmek
İçerik
Analizi
Projemiz fen ve teknoloji konusu olduğu
için daha çok net bilgiler üzerinde yoğunlaştık. Konumuz maddenin halleri ve
ısı konusudur. Burada maddenin 3 halinden ve özelliklerinden bahsettik. Ayrıca
ıs aldıklarında meydan gelen değişmeler üzerinde durduk. 8 inci sınıf konusu
olduğu için sınav tarzında bilgiler ekledik. Öğrenenlerin aklında daha kalıcı
olmasını sağlamak amacı ile konumuzla ilgili olarak deneyler ekledik. Her
öğrenci okuyarak bilgiyi akılda kılıcı olmasını sağlayamadığını düşünerek
görsel ve işitsel olarak öğrenenler içinde projemize konu anlatım videoları
ekledik. Öğrenciye uygulama fırsatı verdiğimiz için öğrenciler önceki
bilgilerinin üzerine yeni bilgiler ekleyerek kolayca konuyu kavramalarını
sağlamaya yöneliktir.
Öğrencilerin
Analizi
Hedef kitlemiz
olan 8. Sınıf öğrencilerin durumuna bakacak olursak;
·
Hazır bulunuşluk düzeyleri
yeterli seviye de değil bunun neden öğretilen bilgi ezbere dayalı olduğu için
akılda kalmamıştır unutulmuştur.
·
Öğrencilerin ders karşı tutumları pozitif yönde fakat hoca düz
anlatım yaparak dersi anlattığı için bu pozitif tutum negatife dönmektedir.
·
Görsel işlenişli derse
duyarlılar.
·
Uygulama yapma fırsatı
sağlandığında başarılı olabilecek seviyedeler
·
Öğrenciler sınava çalıştıkları
için daha çok akılda kalıcı olmasını istedikleri şekilde dersi işlemek
istiyorlar.
Öğrenme Ortamı
·
Proje laboratuar ortamında
anlatılacağı için yeterli miktarda bilgisayara ihtiyaç vardır.
·
Konumuz uygulama olacağından
öğrenenlere uygulama fırsatı verebilecek ortam olması gerekir.
·
Projemizde bir çok yapılandırmacı
yaklaşımı kullandığımız için öğrenci merkezlidir. Öğretmen bu durumda rehber
görevi görüp öğrenciye yol gösterici olmalıdır.
·
Öğrencilerin projemizden en iyi şekilde faydalanabilmesi için bir
yardım menüsü olacaktır. İçerik olarak ise menümüz de yapmış olduğumuz
projemizi en etkin şekilde nasıl kullanacakları ayrıntılı bir şekilde yer alacaktır.
·
Projemiz birçok uygulamadan
oluşmaktadır. Öğrenenlerin birçok alına hitap etmektedir. Bu da öğrenenlerde kalıcılı
daha kalıcı hale getirecektir.
·
Kaynak olarak web, Öğretim Tasarımı kitabı ve ayrıca diğer branşlara
ait ders kitaplarından teorik olarak bilgiyi edinip projemizde uygulamaya
dökerek kalıcı öğrenmeleri sağlayacağız.
Öğretim
yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Bu öğretimde çoklu zeka
kuramını kullandık. Yani bunu açıklamak gerekirse her öğrenci farklı şekilde
öğrenecektir. Bizde analizimizi yaparken bunun üzerinde durmuştuk. Bundan dolay
görsel olarka öğrenenler için düz yazılar , resimler animasyonlar, işitsel
olarak öğrenenler için videolar,
uygulama yaparak öğrenenler için flash animasyonlar gibi etkileşimler vardır.
Öğrenciler üzerinde daha çok önceki bilgilerinin üstüne yeni bilgiler katma
frsatı sağladık. Bundaki amacımız ise öğrencilerin bir sonraki konuyu
geçtiğinde zorlanmadan yada eksik bir bilgisi kalmadan ileri ki konuları
kolayca öğrenebilmesini sağlamak.
Tasarım
ve Geliştirme
Tanımlama
Öğretim tasarımımız 8 inci sınıf fen ve teknoloji dersinin maddenin
halleri ve ısı ünitesinden oluşmaktadır.
Projemiz genel olarak şu taslağı izlemektedir;
İlk giriş bölümünde bizi öğrencilerin dikkatini çeken çizgi film
kahramani mario karşılamaktadır ve içeriğe erişmek için bize giriş butonunu
göstermektedir. Yardım butonumuz da öğrencilerin takıldığı alanlarda çözüm
bulabilecekleri bir kısımdır.
Tasarım bölümümüzde ise öncelikle hakkımızda ve yardım butonumuz
vardır. Ağaç şeklinde buton görünümü
vermiş bulunuyoruz. Bu ağacın üzerinde içerik butonları bulunmaktadır.
Oyun bölümünde öğrenciye uygulama fırsatı sağlıyoruz. Deney alanında ise
öğrencinin görsel olarak kanıtlama niteliğinde animasyonlarımız vardır.
Ortam
Hazırladığımız proje bilgisayar ortmaı olan heryerde kullanma imkanı
vermektedir. Öğrencilerin uygulama fırsatı her şartda sağlanmaktadır.
Temel
Öğeler
1.Motivasyon


Öğretim
projemizde flash animasyonlar, videolar, oyunlar , testler vardır. Testlerin
amacı öğrencinin gördüğü konular sonrasında
amacına ulaştığına dair değerlendirme yapıyoruz. Flash animasyonlarımız
da öğrencinin sıkılmadan dersini bitirmesi ve kalıcı öğrenmeyi sağlamaktır.
Öğretimin Değerlendirilmesi ve
Geri Dönüt
Öğrencinin performansını konu anlatım
sırasında küçük notlar vererek ve dipnot gibi kısa bilgiler vererek öğrenciye
geri dönütü anında sağlıyoruz. Uygulama koyduğumuz testler bölümünde de öğrenci
kendi sonuçlarını görerek ne kadar öğrenip öğrenmediğinin de farkına
varacaktır. Öğrenmende bu alanlar öğrencilerinin durumunu öğrenecektir.
İçerik
Öğrenme Nesneleri
Geliştirme Karar ve Gerekçeleri
Problemler ve Çözüm önerileri
Değerlendirme
Öğretimin değerlendirilmesinde kullanılan
metodlar
Biz
grup Tekno olarak öğretim tasarımı projemizi şekillendirirken özel bir kolej de
öğrencilerle görüşerek öğrencilerin ilgisine, motivasyonuna, nelere ihtiyaç
olup olmadığına karşı bir takım sorular sorduk. Sorulan sorular ;
1)
8 inci sınıfa kadar fen ve
teknoloji dersinde maddenin halleri ve ısı konusunu gördünüz mü?
2)
Fen ve teknoloji konusundan
maddenin halleri ve ısı konusunda ders dışında herhangi bir etkinlik yada
uygulama tarzında bir şeyler yaptınız mı?
3)
Ders işlerken bilgisayar ortamı
kullandınız mı?
4)
Maddenin halleri ve ısı konusunda
hangi bölümünde zorlanıyorsunuz?
5)
Bir konu anlatımında ne olsa sizin için daha
iyi olur?
Sonuçlar
Yaptığımız
görüşmeler sonrasında 8 inci sınıf öğrencilerinden 10 kişi ile görüştük. Bu
öğrencilerden edindiğimiz bilgiler doğrultusunda şu sonuçlara vardık.
Normalde herkese fen ve teknoloji dersi
zor gelmektedir ve genelde de herkes tarafından böyle bilinir. Fakat fen ve
teknoloji dersinin her ünitesinin zor olmadığını anlamış bulunuyoruz.
Öğrencilere sorduğumuz sorular sayesinde aldığımız cevaplarda öğrencilerin
maddenin halleri ve ısı konusunu eğlenerek dinledikleri bunun sebebinin de
hocalarımızın günlük yaşamdan örnekler vererek öğrencinin motivasyonunu
arttırdığı sonucunu çıkartmış bulunmaktayız.
Fakat bir sonucun daha farkına vardık.öğrencilerin
zorlanmasında ki temel neden derse başlamadan önce hazır bulunuşluk
düzeylerinin yetersiz olması ve öğretmenin dersi anlatırken uygulama fırsatı
sağlamaması. Bizim sunduğumuz projede öğrenciler uygulama fırsatı bulacak ve
kalıcı öğrenme sağlanmış olacaktır.
Öğretim tasarımında yapılacak
değişiklikler
Tabi ki de öğretim
modelimizin zamanla uygulanmasıyla gerek konu anlatım aşamasında gerekse öğrencilere uygulama
kısmında bir takım eksiklikler ortaya çıkacaktır. Bununla ilgili çözümler ise bu öğretim şeklini
kullanan öğrencilerden gelecektir. Şimdilik biz bu projemizde öğrencilerimizin
yeterli hazır bulunuşluluğu kazanacağına inanıyoruz. Gerekli her öğretim
okuldan aldıkları ders sayesinde kalıcı bir şekilde öğreneceklerdir.
Görevler
Görev dağılmımız;
Murat güveli proje
tasarım, görsel içerik, proje dizaynı ,
video bulunması
Hatice akbaş proje tasarım,
görsel içerik , video bulunması, proje dizaynı
İlknur şahin proje
tasarım , görsel içerik , testlerin bulunması , proje dizaynı
Merve çağla üçok içerik
metinlerin konu anlatımlarının bulunması , video bulunması , test bulunması ,
proje tasarım
Kaynakça
İlköğretim öğretmeni
İlköğretim fen ve
teknoloji ders kitabı
İlköğretim 8 inci sınıf
soru bankası
Ekler
(öğrencilere tutum ölçeğimiz)
FEN BİLGİSİ DERSİ TUTUM
ÖLÇEĞİ
Sevgili Öğrenciler,
Bu anket sizin fen ve teknoloji konularına
karşı tutumlarınızı ölçmek için geliştirilmiştir. Her cümleyi dikkatlice
okuduktan sonra, cümleye ne derecede katıldığınızı veya katılmadığınızı
belirtmek için yanındaki seçeneklerden birini ( X ) şeklinde
işaretleyiniz.
Adı – Soyadı
:
Sınıfı – Numarası :
Cümleler
|
Kesinlikle
Katılıyorum
|
Katılıyorum
|
Tarafsızım
|
Katılmıyorum
|
Kesinlikle
katılmıyorum
|
1. Fen ve
teknoloji konularını severim.
|
|||||
2. Fen ve
teknoloji konularına karşı olumlu hislerim vardır.
|
|||||
3. Fen ve
teknoloji konularında öğrendiklerimin hayatımı kolaylaştıracağını
düşünüyorum.
|
|||||
4. Fen ve
teknoloji konularının gelecekte öneminin gittikçe artacağına inanıyorum.
|
|||||
5. Fen ve
teknoloji konularının ilerideki çalışmalarımda bana yardımcı olacağını
düşünüyorum.
|
|||||
6. Fen ve
teknoloji konularında başarılı olmak için elimden geleni yaparım.
|
|||||
7. Fen ve
teknoloji konularında elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum.
|
|||||
8. Fen ve
teknoloji konularında başarısız olduğumda daha çok çabalarım.
|
|||||
9. Fen ve
teknoloji konularını öğreneceğimden eminim.
|
|||||
10. Fen ve
teknoloji konularında başarılı olabileceğimden eminim.
|
|||||
11. Fen ve
teknoloji konularında zor işleri yapabileceğimden eminim.
|
|||||
12. Fen ve
teknoloji konularında yapılacak iş ne kadar zor olursa olsun elimden geleni
yaparım.
|
|||||
13. Fen ve
teknoloji konularının ilerideki meslek hayatımda önemli bir yeri olacağını
düşünüyorum.
|
|||||
14. Fen ve
teknoloji konularında öğrendiklerimin günlük hayatta işime yaracağını
düşünüyorum.
|
|||||
15. Fen ve
teknoloji konularını ve uygulamaları ile ilgili kitaplar okumaktan
hoşlanıyorum.
|
|||||
16. Fen ve
teknoloji topluluğuna üye olmak isterim.
|
|||||
17. Benim
için fen ve teknoloji konuları eğlencelidir.
|
|||||
18. Okulda
fen ve teknoloji konularını çalışmaktan hoşlanırım.
|
|||||
19. Diğer
konulara göre fen ve teknoloji konuları daha ilgi çekicidir.
|
|||||
20. Fen ve
teknoloji ile ilgili daha zor problemlerle başa çıkabileceğimden eminim.
|
|||||
21.
Okuldan sonra arkadaşlarla fen ve teknoloji konuları hakkında konuşmak
zevklidir.
|
|||||
22. Bana
hediye olarak fen ve teknoloji ile ilgili bir kitap veya konu ile ilgili
aletler verilmesinden hoşlanırım.
|
|||||
23.
Yeterince vaktim olursa fen ve teknoloji ile ilgili en zor problemleri bile
çözebileceğimden eminim.
|
|||||
24.
Arkadaşlarla fen ve teknoloji konuları veya uygulamaları ile ilgili sorunları
konuşmaktan hoşlanırım.
|
0 yorum:
Yorum Gönder