22 Mayıs 2013 Çarşamba

Final Raporu


PROJE FINAL RAPORU

GRUP TEKNO
Üyeler :
Hatice AKBAŞ & as-hasretim06@hotmail.com
İlknur ŞAHİN & İlknur_sahin16@hotmail.com
Merve Çağla ÜÇOK & merve_ucok@hotmail.com
Başkan :
Murat GÜVELİ &  muratguv_2410@hotmail.com
        


                            Genel Özet
Biz grup TEKNO olarak 8.sınıf fen ve teknoloji ünitesi olan maddenin halleri ve ısı konusunu seçtik.  Bu sayfada görsel olarak konu anlatımı, konu anlatım videoları, değerlendirme testi, eğlenirken öğrenmeye devam edilebilecek oyun ve animasyonlarımız bulunmaktadır.  Bu materyaller hem görsel hem işitsel özellikleri içinde barındırmaktadır. Yani konuyu öğrenecek olan öğrenenler hem görsel hem de zihinsel olarak öğreneceklerinden daha kalıcı olacaktır.
         Öğrenme nesnesinde konular basitten karmaşığa kolaydan zora şeklinde sıralanmıştır. Daha doğrusu öğrenenin bilgiyi daha hızlı bulabilmesi ve bulduğu bilginin işine yarayacak türden olmasına özen gösterdik. Projemiz de kullandığımız materyaller öğrenenin ilgisini çekecek türden materyallerdir. Sayfamızda davranışçı kurama göre yazılı materyaller (konu anlatımı) bilişsel kurama göre resimler ve animasyonlar, yapılandırmacı kurama göre de uygulama yapabilecek videolar ve oyun bulunmaktadır. İçerik çoklu zeka kuramı göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır.


Analiz
Öğretimin Amacı
Bu konuyu seçmemizde ki amaç öğrencilerin daha iyi öğrenmelerin sağlamaktır. Projemizin başında öğrenenler üzerinde işe yarayacak, öğrenenin bilgiyi gördüğünde bilgiyi hemen işleyebilecek bir görsellik ortaya koymaktı. Seçtiğimiz konu fen ve teknoloji konusudur. Öğrencilerin zorlandığı bir alan olduğu için bu konuyu seçtik. Projemiz 8.sınıf fen ve teknoloji dersi maddenin halleri ve ısı konusu içermektedir. 8. Sınıf öğrencilerinin sınav hazırlık düzeyde olduklarından dolayı projemize başlamadan öncede aklımızda sınava yönelik bilgilerde olmasını istedik. Yaptığımız projede de bunu gerçekleştirdik. Yani sınava hazırlanan öğrenciler için testler, animasyonlar , deneyler , videolar yerleştirerek öğrencide bilginin akılda daha kalıcı olmasını sağlamış olmaktayız. Projemiz de bunları gerçekleştirebilmek için görselliğe özen göstermeyi amaçlamıştık. Bunun için de tasarımımıza koyduğumuz öğrencinin dikkatini çekecek materyaller , oyun karakterleriyle bunu başarmış bulunmaktayız. Projemiz boyunca kendimiz inde bir şeyler kazandığının farkındayız. Bunları söylemek gerekirse öğrenenlerin yada herhangi birinin öğrenme düzeyleri farklılık gösterebilir. Bunun içinde önümüzde ki proje çalışmalarında hazırlayacağımız yada üstünde çalışacağımız grubun hakkında hangi yaklaşımı kullanacağımıza kesin ve net bir şekilde karar vermeliyiz. Ayrıca izleyeceğimiz yollarında önemli olduğunun farkında vardık. Yaptığımız projede analizimizi iyi yapmayı , analiz basamağını tamamladıktan sonra strateji yani geliştirme basamağını üzerinde de net bir şekilde kararlaştırmalıyız. En son olarak da değerlendirme basamağında hangi değerlendireme kullanacağız yada nasıl bir değerlendirme şekli izleyeceğimizi öğrenmiş olduk.
Analiz Süreçleri
Bu konuyu seçtik çünkü Fen ve Teknoloji dersi alan öğrenciler bu konularda zorlandıklarını bize sürekli gerek sohbet ortamında gerekse yaptığımız görüşmelerde sürekli dile getiriyorlardı. Buna bağlı olarak bizde grupça ilköğretim okuluna giderek ortak bir kanıya vardık. İşlerine yarayacak bir konu olarak projemizi seçtik. Öğrencilerimizi seçerken hangi sınıf olduklarına dikkat ettik.  8 inci sınıf öğrencilerini seçmemizdeki amaç sınav çalışmalarında düzgün kaynak bulamamalarından dolayıdır.
Öğrencilerle görüştük. Aldığımız cevaplara göre projemizi tasarladık. Öğrencilerin zorlandığı alanlarla ilgili bir analiz yaptık. Seçtiğimiz proje konusuna öğrencilerin hangi yaklaşıma daha çok yatkın olduğunu belirledik. . Analiz boyunca öğrencilerle görüşme yapmayı tercih ettik. Öğrencilerin bu konudaki fikirlerini almaya çalışarak değişik fikirleri not aldık. Böylelikle daha çok kişiye ulaşıp daha çok fikirler aldık.
İhtiyaç Analizi
                            Projemiz konu olarak fen ve teknoloji dersinde bilgisayar ortamı ile tanıştırma ve daha sağlıklı kullanmasını sağlamaktır. Flash animasyonları, ders videoları , oyunlarla dersi daha işler daha akılda kalıcı hale getirmek. Çoklu zekayı kullanarak herkes üzerinde öğrenmeyi gerçekleştirmek
İçerik Analizi
                  Projemiz fen ve teknoloji konusu olduğu için daha çok net bilgiler üzerinde yoğunlaştık. Konumuz maddenin halleri ve ısı konusudur. Burada maddenin 3 halinden ve özelliklerinden bahsettik. Ayrıca ıs aldıklarında meydan gelen değişmeler üzerinde durduk. 8 inci sınıf konusu olduğu için sınav tarzında bilgiler ekledik. Öğrenenlerin aklında daha kalıcı olmasını sağlamak amacı ile konumuzla ilgili olarak deneyler ekledik. Her öğrenci okuyarak bilgiyi akılda kılıcı olmasını sağlayamadığını düşünerek görsel ve işitsel olarak öğrenenler içinde projemize konu anlatım videoları ekledik. Öğrenciye uygulama fırsatı verdiğimiz için öğrenciler önceki bilgilerinin üzerine yeni bilgiler ekleyerek kolayca konuyu kavramalarını sağlamaya yöneliktir.
Öğrencilerin Analizi
         Hedef kitlemiz olan 8. Sınıf öğrencilerin durumuna bakacak olursak;
·        Hazır bulunuşluk düzeyleri yeterli seviye de değil bunun neden öğretilen bilgi ezbere dayalı olduğu için akılda kalmamıştır unutulmuştur.
·        Öğrencilerin ders  karşı tutumları pozitif yönde fakat hoca düz anlatım yaparak dersi anlattığı için bu pozitif tutum negatife dönmektedir.
·        Görsel işlenişli derse duyarlılar.
·        Uygulama yapma fırsatı sağlandığında başarılı olabilecek seviyedeler
·        Öğrenciler sınava çalıştıkları için daha çok akılda kalıcı olmasını istedikleri şekilde dersi işlemek istiyorlar.

Öğrenme Ortamı
·        Proje laboratuar ortamında anlatılacağı için yeterli miktarda bilgisayara ihtiyaç vardır.
·        Konumuz uygulama olacağından öğrenenlere uygulama fırsatı verebilecek ortam olması gerekir.
·        Projemizde bir çok yapılandırmacı yaklaşımı kullandığımız için öğrenci merkezlidir. Öğretmen bu durumda rehber görevi görüp öğrenciye yol gösterici olmalıdır.
·        Öğrencilerin projemizden en iyi şekilde faydalanabilmesi için bir yardım menüsü olacaktır. İçerik olarak ise menümüz de yapmış olduğumuz projemizi en etkin şekilde nasıl kullanacakları ayrıntılı bir şekilde yer alacaktır.
·        Projemiz birçok uygulamadan oluşmaktadır. Öğrenenlerin birçok alına hitap etmektedir. Bu da öğrenenlerde kalıcılı daha kalıcı hale getirecektir.
·        Kaynak olarak web, Öğretim Tasarımı kitabı ve ayrıca diğer branşlara ait ders kitaplarından teorik olarak bilgiyi edinip projemizde uygulamaya dökerek kalıcı öğrenmeleri sağlayacağız.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
         Bu öğretimde çoklu zeka kuramını kullandık. Yani bunu açıklamak gerekirse her öğrenci farklı şekilde öğrenecektir. Bizde analizimizi yaparken bunun üzerinde durmuştuk. Bundan dolay görsel olarka öğrenenler için düz yazılar , resimler animasyonlar, işitsel olarak öğrenenler için  videolar, uygulama yaparak öğrenenler için flash animasyonlar gibi etkileşimler vardır. Öğrenciler üzerinde daha çok önceki bilgilerinin üstüne yeni bilgiler katma frsatı sağladık. Bundaki amacımız ise öğrencilerin bir sonraki konuyu geçtiğinde zorlanmadan yada eksik bir bilgisi kalmadan ileri ki konuları kolayca öğrenebilmesini sağlamak.




Tasarım ve Geliştirme
Tanımlama
Öğretim tasarımımız 8 inci sınıf fen ve teknoloji dersinin maddenin halleri ve ısı ünitesinden oluşmaktadır.
Projemiz genel olarak şu taslağı izlemektedir;
İlk giriş bölümünde bizi öğrencilerin dikkatini çeken çizgi film kahramani mario karşılamaktadır ve içeriğe erişmek için bize giriş butonunu göstermektedir. Yardım butonumuz da öğrencilerin takıldığı alanlarda çözüm bulabilecekleri bir kısımdır.
Tasarım bölümümüzde ise öncelikle hakkımızda ve yardım butonumuz vardır.  Ağaç şeklinde buton görünümü vermiş bulunuyoruz. Bu ağacın üzerinde içerik butonları bulunmaktadır.
Oyun bölümünde öğrenciye uygulama fırsatı sağlıyoruz. Deney alanında ise öğrencinin görsel olarak kanıtlama niteliğinde animasyonlarımız vardır.
Ortam
Hazırladığımız proje bilgisayar ortmaı olan heryerde kullanma imkanı vermektedir. Öğrencilerin uygulama fırsatı her şartda sağlanmaktadır.
Temel Öğeler
1.Motivasyon
Öğrencinin motivasyonu ne kadar iyi olursa yaptığımız projemiz o kadar amacına ulaşmış olacaktır. Öncelikle projemize başlarken motivasyonu toplamaya başladık. Projemizin giriş bölümünde bir oyun karakterinin hareket etmesi ile ve butonlara verdiğimiz ses efekti ile de öğrencinin ilgisini çekmiş bulunmaktayız.



Öğretim projemizde flash animasyonlar, videolar, oyunlar , testler vardır. Testlerin amacı öğrencinin gördüğü konular sonrasında  amacına ulaştığına dair değerlendirme yapıyoruz. Flash animasyonlarımız da öğrencinin sıkılmadan dersini bitirmesi ve kalıcı öğrenmeyi sağlamaktır.
Öğretimin Değerlendirilmesi ve Geri Dönüt
         Öğrencinin performansını konu anlatım sırasında küçük notlar vererek ve dipnot gibi kısa bilgiler vererek öğrenciye geri dönütü anında sağlıyoruz. Uygulama koyduğumuz testler bölümünde de öğrenci kendi sonuçlarını görerek ne kadar öğrenip öğrenmediğinin de farkına varacaktır. Öğrenmende bu alanlar öğrencilerinin durumunu öğrenecektir.
İçerik
Öğrenme Nesneleri
Geliştirme Karar ve Gerekçeleri
Problemler  ve Çözüm önerileri
Değerlendirme
 Öğretimin değerlendirilmesinde kullanılan metodlar
Biz grup Tekno olarak öğretim tasarımı projemizi şekillendirirken özel bir kolej de öğrencilerle görüşerek öğrencilerin ilgisine, motivasyonuna, nelere ihtiyaç olup olmadığına karşı bir takım sorular sorduk. Sorulan sorular ;
1)    8 inci sınıfa kadar fen ve teknoloji dersinde maddenin halleri ve ısı konusunu gördünüz mü?
2)    Fen ve teknoloji konusundan maddenin halleri ve ısı konusunda ders dışında herhangi bir etkinlik yada uygulama tarzında bir şeyler yaptınız mı?
3)    Ders işlerken bilgisayar ortamı kullandınız mı?
4)    Maddenin halleri ve ısı konusunda hangi bölümünde zorlanıyorsunuz?
5)     Bir konu anlatımında ne olsa sizin için daha iyi olur?
Sonuçlar
Yaptığımız görüşmeler sonrasında 8 inci sınıf öğrencilerinden 10 kişi ile görüştük. Bu öğrencilerden edindiğimiz bilgiler doğrultusunda şu sonuçlara vardık.
         Normalde herkese fen ve teknoloji dersi zor gelmektedir ve genelde de herkes tarafından böyle bilinir. Fakat fen ve teknoloji dersinin her ünitesinin zor olmadığını anlamış bulunuyoruz. Öğrencilere sorduğumuz sorular sayesinde aldığımız cevaplarda öğrencilerin maddenin halleri ve ısı konusunu eğlenerek dinledikleri bunun sebebinin de hocalarımızın günlük yaşamdan örnekler vererek öğrencinin motivasyonunu arttırdığı sonucunu çıkartmış bulunmaktayız.
         Fakat bir sonucun daha farkına vardık.öğrencilerin zorlanmasında ki temel neden derse başlamadan önce hazır bulunuşluk düzeylerinin yetersiz olması ve öğretmenin dersi anlatırken uygulama fırsatı sağlamaması. Bizim sunduğumuz projede öğrenciler uygulama fırsatı bulacak ve kalıcı öğrenme sağlanmış olacaktır.
Öğretim tasarımında yapılacak değişiklikler
Tabi ki de öğretim modelimizin zamanla uygulanmasıyla gerek konu anlatım   aşamasında gerekse öğrencilere uygulama kısmında bir takım eksiklikler ortaya çıkacaktır. Bununla  ilgili çözümler ise bu öğretim şeklini kullanan öğrencilerden gelecektir. Şimdilik biz bu projemizde öğrencilerimizin yeterli hazır bulunuşluluğu kazanacağına inanıyoruz. Gerekli her öğretim okuldan aldıkları ders sayesinde kalıcı bir şekilde öğreneceklerdir.
Görevler
Görev dağılmımız;
Murat güveli proje tasarım, görsel içerik,  proje dizaynı , video bulunması
Hatice akbaş proje tasarım, görsel içerik , video bulunması, proje dizaynı
İlknur şahin proje tasarım , görsel içerik , testlerin bulunması , proje dizaynı
Merve çağla üçok içerik metinlerin konu anlatımlarının bulunması , video bulunması , test bulunması , proje tasarım


Kaynakça
İlköğretim öğretmeni
İlköğretim fen ve teknoloji ders kitabı
İlköğretim 8 inci sınıf soru bankası


Ekler
(öğrencilere tutum ölçeğimiz)
FEN BİLGİSİ DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİ
 Sevgili Öğrenciler,
Bu anket sizin fen ve teknoloji konularına karşı tutumlarınızı ölçmek için geliştirilmiştir. Her cümleyi dikkatlice okuduktan sonra, cümleye ne derecede katıldığınızı veya katılmadığınızı belirtmek için yanındaki seçeneklerden birini  ( X ) şeklinde işaretleyiniz.
Adı – Soyadı :                                                                      Sınıfı – Numarası :
Cümleler
Kesinlikle Katılıyorum
Katılıyorum
Tarafsızım
Katılmıyorum
Kesinlikle katılmıyorum
1. Fen ve teknoloji konularını severim.





2. Fen ve teknoloji konularına karşı olumlu hislerim  vardır.





3. Fen ve teknoloji konularında öğrendiklerimin hayatımı kolaylaştıracağını düşünüyorum.





4. Fen ve teknoloji konularının gelecekte öneminin gittikçe artacağına inanıyorum.





5. Fen ve teknoloji konularının ilerideki çalışmalarımda bana yardımcı olacağını düşünüyorum.





6. Fen ve teknoloji konularında başarılı olmak için elimden geleni yaparım.





7. Fen ve teknoloji konularında elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum.





8. Fen ve teknoloji konularında başarısız olduğumda daha çok çabalarım.





9. Fen ve teknoloji konularını öğreneceğimden eminim.





10. Fen ve teknoloji konularında başarılı olabileceğimden eminim.





11. Fen ve teknoloji konularında zor işleri yapabileceğimden eminim.





12. Fen ve teknoloji konularında yapılacak iş ne kadar zor olursa olsun elimden geleni yaparım.





13. Fen ve teknoloji konularının ilerideki meslek hayatımda önemli bir yeri olacağını düşünüyorum.





14. Fen ve teknoloji konularında öğrendiklerimin günlük hayatta işime yaracağını düşünüyorum.





15. Fen ve teknoloji konularını ve uygulamaları ile ilgili kitaplar okumaktan hoşlanıyorum.





16. Fen ve teknoloji topluluğuna üye olmak isterim.





17. Benim için fen ve teknoloji konuları eğlencelidir.





18. Okulda fen ve teknoloji konularını çalışmaktan hoşlanırım.





19. Diğer konulara göre fen ve teknoloji konuları daha ilgi çekicidir.





20. Fen ve teknoloji ile ilgili daha zor problemlerle başa çıkabileceğimden eminim.





21. Okuldan sonra arkadaşlarla fen ve teknoloji konuları hakkında konuşmak zevklidir.





22. Bana hediye olarak fen ve teknoloji ile ilgili bir kitap veya konu ile ilgili aletler verilmesinden hoşlanırım.





 23. Yeterince vaktim olursa fen ve teknoloji ile ilgili en zor problemleri bile çözebileceğimden eminim.





24. Arkadaşlarla fen ve teknoloji konuları veya uygulamaları ile ilgili sorunları konuşmaktan hoşlanırım.





















0 yorum:

Yorum Gönder