ANALIZ RAPORU
GRUP
TEKNO
Üyeler
:
Hatice
AKBAŞ & as-hasretim06@hotmail.com
İlknur
ŞAHİN & İlknur_sahin16@hotmail.com
Merve
Çağla ÜÇOK & merve_ucok@hotmail.com
Başkan
:
Murat
GÜVELİ & muratguv_2410@hotmail.com
Genel özet
Projemiz Fen ve Teknoloji dersinin
maddenin halleri ve ısı ünitesinin konularını içermektedir. Bu sayfada
görsel olarak konu anlatımı, konu anlatım videoları , değerlendirme testleri ,
eğlenirken öğrenmeye devam ettirecek oyun ve animasyonlar içermektedir. Bu
materyalde hem görsel hem işitsel hem de psikomotor özellikler
bulunmaktadır.Yani konuyu öğrenecek olan öğrencilerin dinledikleri bilgiyi
uygulama fırsatı sunabilen, uyguladıkları bilgiyi zihinde daha kalıcı hale getirerek
öğrenmeyi daha çok arttıracaktır.
Konularımız basitten karmaşığa, basitten zora,
bilinenden bilinmeyene doğru sıralanmıştır. Sayfamız öğrenme kurallarına göre
hazırlanmıştır. Sayfamız davranışçı kurama göre yazılı materyaller(konu
anlatımı, ipucu bilgiler), bilişşel kurama göre resimler ve animasyonlar, yapılandırmacı kurama göre
de uygulama yapabilecek videolar, etkileşimli oyunlar bulunmaktadır. içerik çoklu zeka kuramına göre hazırlanmıştır.
Önceki
bilginiz (5puan)
Projemiz fen ve teknoloji dersi madde
halleri ve ısı ünitesini anlatacağız. Projemizin genel hedef kitlesi 8. Sınıf
olarak belirledik. Projemizi hem görsel hem de işitsel hem de uygulama fırsatı
verecek şekilde tasarlayacağız. Bunun için flash programını kullanmak
istiyoruz. Grup da ki üyeler olarak herkes ünite hakkında kapsamlı bir bilgiye
sahip değiliz. Öncelikle konu hakkında kapsamlı bir bilgiyi sahip olacağız.
Flash programını iyi bilmediğimiz için ders dokümanlarından yaralanacağız.
Öğretimin
Amacı (10 puan)
Tasarlamış olduğumuz öğrenme nesnesinin
amacı öğrencilerin daha fazla görsel olmasını ve onlara hitap edecek bir sayfa
hazırlamayı amaçladık. Bu amaç doğrultusunda sayfamıza konu anlatım videoları
ve animasyonlar ekledik.
8.sınıf yani son sınıf öğrencileri
oldukları için girecekleri lise sınavında yada deneme sınavları gibi sınavlarda
daha yüksek başarı elde etmek , Pratik cevaplar verebilmesini sağlamak, daha kısa sürede soruları çözmek amacı ile
sayfamıza Pratik bilgiler(ipucu) ve testler koyduk.
Analiz
süreçleri (10puan)
Bu konuyu seçmemizin nedeni öğrenenlerin
8.sınıf öğrencileri oldukları için, anlatacağımız ünite karmaşık olan yapıyı
daha anlaşılır hale getirmek istedik.8.sının öğrenenlerin lise sınavında
seçtiğimiz üniteden soru geldiği için ve öğrenenlerin bu soruları rahatça
çözebilmesi için yaptığımız sayfadan dolayı duyduklarını, okuduklarını ve
gördükleri bilgilerin daha akılda kalıcı olacağını, düşündüğümüzden dolayı hem
görsel hem de işitsel zekayı göz önünde ders çalışabileceklerini gösterdik.
Ayrıca psikomotor öğrenme ile daha akılda kalıcı olacağından uygulamaları
materyaller işlerine yaracağını gördük.
İhtiyaç
analizi (performance) (10puan)
Öğrenenler
daha fazla duyu organına hitap etmesi için bu sayfayı hazırladık. Öğrenmenin
daha kolay olması için bu yöntem daha etkili olacağını düşündük. Öğrenenler bu
öğretimi seçmesinde, görsel olarak uygulamalar olması onun öğrenenin ilgisini
çektiğini ve bundan dolayı öğrenmeye daha istekli hale gelmeleri için. Teoride
olan bilgilerin zihinde canlandırılması ve zihinde kalıcılığı gibi etkileri
sağladığından dolayı bu üniteden sonraki ünitelerde de başarılı
olabileceklerini gösterdik.
İçerik
analizi (10puan)
Öğrenme
nesnesinin içerisinde Fen ve Teknoloji dersinin maddenin halleri ve ısı
ünitesinin konuları sekizinci sınıf öğrencilerinin bir ders yılında gördükleri
konuyu içermektedir.
Bir fen ve
teknoloji hocasının istekleri doğrultusunda öğrenene daha faydalı olması
amacıyla ve ünite ile de ilgili olarak anlatılan konuya uygun görsel resimler,
videolar, uygulamaların olması yapılan projeyi daha etkin hale getireceğini
öğrendik. Bu materyaller öğrenme kuramları dahilinde içeriğin genelinde
bilişsel(resim, animasyon) yapılandırma kuralına göre(video) göz önünde
bulundurularak oluşturuldu.
Öğrenenlerin
analizi (15puan)
Öğrenenler
8.sınıf da okuyan genelde 14-15 yaş aralığında erkek-kız öğrencilerden
oluşmaktadır. Sayısal ve sözel zekaya sahip öğrenmeye hazır durumdadırlar. Bu
yaşlarda bilgisayar öğrenenlerin dikkatini çeker ve bilgisayar ile ilgilenmeyi
seven yapıdadırlar. Hazırbulunuşluk düzeyi olarak önceki sınıflarda(maddenin
halleri ve ısı konusunda) belli basil bilgilere sahiptirler. Öğrenenlerin derse
olan ilgisi öğretmenin konuyu anlattığı yada öğrenenin ilgisini çektiği sürece
yüksek olduğu görülür. Öğrenenler genellikle
sayısal zekaya sahipse izleyerek, belli yerleri not alarak dersi
işlediklerinden dolayı (videolar, ipucu bilgiler, uygulamalar) gibi materyaller
oluşturmaya özen gösterdik.
Context (Öğrenme
Ortamı) analizi (15puan)
Hazırladığımız
ortam sınıftan bağımsız yani öğrencinin kendi istediği gibi öğrenebileceği bir
ortamdır. Her daim güncel olabilecek nitelikte hazırlamış olduğumuz öğrenme
nesnesini her zaman kullanabileceklerdir. Projemizde kullandığımız dokümanlar
hakkında yardım metni bulunacaktır. Bu yardım metni proje içinde bulunan video,
uygulamalar , oyunlar , testler, konu anlatımlarına nasıl gidileceğini gösterecektir.
Konu anlatımında bir diğer basamağa nasıl geçileceğini anlamadığın konu ya geri
nasıl dönüleceğini gösterir. Projeyi
öğrencilerin seviyesine uygun bir şekilde hazırlayacağımız için öğrenciler
kendi başlarına öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Öğretmen burada yol gösterici
olma görevini üstlenebilir. Yada konu anlatımında ve oyunlarda yada testlerde
dönüt vermeyi öğrenenlerin cevaplarını düzeltme görevini üstlenebilir.
Öğretim
yaklaşımı ve bunun gerekçesi (15puan)
Öğrenme nesnesinde birden fazla duyu
organına hitap ederek çoklu zeka kuramını uyguladık. Buna göre de uygun
materyaller hazırladık. Buna göre de görsel zekası yüksek olana resimler
videolar, konu anlatımı gibi materyaller sunarak işitsel zekası yüksek olanlara
da aynı şekilde video, sesler gibi materyaller hazırlayıp sunduk. Burada
kullandığımız yaklaşım öğrenenin bilgiyi alması bu bilgisi de doğru bir şekilde
uygulayabilmesini sağlamak için yapılandırmacı yaklaşımı benimsedik. Davranışçı
yaklaşımı seçmemizde ki bir amaç da budur.
Zamanlama
ve analiz için planlama (5puan)
Projemiz mart ayında verilmiştir. Grup
olarak bu aydan itibaren çalışmaya başladık. Herkes kendine güvendiği alanda
yani çalışabileceği alanlarda araştırmalarda bulundu. Her hafta grup olarak
belirlediğimiz günlerde toplantılar yaparak projemiz hakkında fikirlerde
bulunduk. Bizim için uzun zaman alacak olan flash programı ile uygulama yapmak.
Grup olarak fazla flash bilmediğimiz için en baş olarak grup olarak flash
çalışmaya başladık ve uygulamamızı tasarlamaya çalıştık.
MURAT GÜVELİ flash
sayfaları içeriği ve tasarımı, örnek video
HATİCE AKBAŞ flash
tasarımı ve sayfalar oluşturulması ,örnek video
İLKNUR ŞAHİN flash
tasarımı, test soruları bulundu ve hazırlandı.
MERVE ÜÇOK
konuların içeriği araştırdı, konu anlatımı bulundu.
Tarih Aralığı
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
MART 1-MAYIS22
|
MURAT GÜVELİ
|
Projenin(maddenin halleri
ve ısı) giriş sayfasını hazırlama link verme sayfalara yönlendirme ve diğer
sayfaların tasarımını yapma görselliklerini ayarlama. Madde halleri ve ısı
konusu üzerine flash animasyonlar hazırlama.
|
MART1-MAYIS22
|
HATİCE AKBAŞ
|
Projenin(maddenin hallerin
ve ısı) video, test sorularını hazırlama. Konuların içeriğini araştırmak.
Maddenin halleri ve ısı konusu üzerinde flash animasyonu hazırlama
|
MART1-MAYIS22
|
İLKNUR ŞAHİN
|
Projenin(maddenin hallerin
ve ısı) video, test sorularını hazırlama. Konuların içeriğini araştırmak.
Maddenin halleri ve ısı konusu üzerinde flash animasyonu hazırlama.
|
MART1-MAYIS22
|
MERVE ÜÇOK
|
Projenin (madde halleri ve
ısı) video,test soruları hazırlama. Konuların içeriğini açıklama. Maddenin
halleri ve ısı konusu üzerinde flash animasyonu hazırlama.
|
Kaynakça (5puan)
Kitaplar
Dergiler
Websayfaları
0 yorum:
Yorum Gönder